Friday 27 April 2018

SHAKLEE PILIHAN ANGKASAWAN





Hai, assalamualaikum. Tahukah anda bahawa NASA (National Aeronautics and Space Administration) mempunyai kaitan dengan Shaklee. Eyda rasa sangat teruja untuk berkongsi tentang apa kaitan antara angkasawan dari NASA dengan Shaklee. Sebenrnya kerjasama antara Shaklee dan NASA telah terjalin sejak awal 1990-an lagi. NASA menggunakan vitamin Shaklee dalam setiap misi mereka di angkasa sehingga mendarat ke bumi. 



Hasil carian imej untuk scott and mark kelly astronaut
Gambar merupakan Kapten Scott Kelly dan kembarnya Mark Kelly yang merupakan antara angkasawan yang menggunakan Shaklee

Sebagaimana yang kita tahu, para angkasawan terdedah dalam keadaan dehidrasi ketika berada di angkasa. Akibatnya, mereka sangat berisiko untuk mendapat GRS (General Reentry Syndrome) ketika hendak mendarat di bumi di mana ia adalah waktu paling penting yang akan menentukan samaada mereka akan selamat atau sebaliknya.

Berhubung perkara tersebut, pihak NASA telah berjumpa Shaklee dan meminta untuk membuat satu minuman yang boleh membantu angkasawan berada dalam keadaan stabil semasa berada di angkasa sehingga mendarat di bumi.



Setelah kajian dan penyelidikan dibuat oleh Shaklee, maka Shaklee telah mengeluarkan vitamin yang diberi nama AstroAde yang telah diubahsuai daripada Vitalea sesuai dengan keadaan di angkasa. Ia berfungsi untuk mengawal dehidrasi sesuai dengan keadaan di sana.


Hasil carian imej untuk astroade shaklee
AstroAde yang dikeluarkan oleh Shaklee

Jika sebelum mengambil minuman ini, para angkasawan akan mendarat dalam keadaan yang sangat lemah ketika mendarat sehingga terpaksa diangkat oleh 7 atau 8 orang lelaki, akan tetapi dengan minuman (AstroAde) ini, para angkasawan boleh bangun dan keluar dengan sendiri daripada kapal mereka tanpa sebarang bantuan lain.

Sebagaimana yang Eyda pernah share dalam entri sebelum nii, bukan hanya angkasawan, tetapi ramai atlet dunia yang hebat turut menggunakan Shaklee. Jika mereka yang sangat hebat percayakan Shaklee, kenapa tidak kita kan?

Semoga perkongsian kali ni bermanfaat untuk semua.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen yang membina ye.