Thursday 26 April 2018

KENAPA PILIH SHAKLEE

Dahulu Eyda susah sangat nak beli apa-apa produk dan tiada satu jenama pun yang dapat yakinkan Eyda bahawa ia selamat dan berkesan. Tapi semuanya berubah bila Eyda kenal Shaklee. Betul la orang cakap, tak kenal maka tak cinta kan. Semakin Eyda kenal produk-produk Shaklee ni, semakin rasa sayang dan cinta dekat Shaklee. 

Jadi, harini Eyda nak share kenapa Eyda pilih Shaklee dan apa istimewanya sampai Eyda boleh jatuh cinta dengan Shaklee ni.

1. Produk Shaklee terbaik

Semua produk Shaklee adalah berasaskan bahan semulajadi yang pastinya mesra alam. Shaklee memastikan bahan yang dipilih adalah yang terbaik, dan tidak akan sesekali menggunakan produk yang akan memudaratkan satu sel dalam badan. Apa yang lebih pasti adalah Shaklee tidak pernah melakukan ujian ke atas haiwan.

2. Peluang Jana Pendapatan

Dalam Shaklee, bukan sahaja dititik beratkan kesihatan, malah kualiti hidup lebih baik. Maksud kualiti hidup lebih baik di sini adalah dengan disediakan medium perniagaan untuk menjana pendapatan bagi memastikan kehidupan lebih berkualiti. Dengan modal yang sangat rendah iaitu tidak sampai RM80,  suri rumah malahan pelajar juga mampu sertai. Kita belajar, usaha dan tawakkal pasti akan berjaya. 

3. Komuniti Shaklee

Shaklee mempunyai komuniti di seluruh pelusuk dunia yang berjuang untuk kehidupan lebih baik. ia bukan sahaja di Malaysia, bahkan turut ada di negara maju seperti US, Kanada, Jepun dan lain-lain.

4. Lebih 100 tahun

Paling membanggakan Eyda adalah Shaklee telah berusia lebih daripada 100 tahun. Seawal tahun 1915, Shaklee telah keluarkan Vitalised Mineral di US, dan dari situlah wujudnya perkataan vitamin yang kita gunakan sehingga hari ini. Pada tahun 1961, Shaklee telah mengeluarkan Instant Protein (sekarang dikenali sebagai ESP), iaitu supplemen pertama yang berasaskan tumbuhan yang menggunakan soya. 


KEISTIMEWAAN SHAKLEE BERBANDING JENAMA LAIN

1. Utamakan Kesihatan (About Health)

Setiap produk yang nak digunakan adalah dipastikan disaring lebih daripada 350 bahan tercemar. Lebih daripada USD 300 juta dilaburkan untuk melakukan ujian klinikal serta kajian dan pembangunan setia tahun. Shaklee juga melakukan lebih daripada 100,000 ujian kualiti pada setiap tahun bagi memastikan produk-produknya adalah selamat dan berkesan. 

Setiap ujian yang dibuat adalah bukan daripada Shaklee sendiri, tetapi dibuat oleh pihak ketiga untuk memastikan ketulinan hasil ujikaji. Shaklee juga mempunya banyak kertas kajian saintifik yang telah dikeluarkan dan boleh dirujuk di healthresource.shaklee.com

2. Harmoni dengan Alam Semulajadi (Living In Harmony With Natural)

Bukan sahaja supplemen yang kita makan dipastikan mesra alam, malahan botol yang digunakan juga dipastikan mudah untuk dilupuskan. Paling mengagumkan adalah bangunan Shaklee dekat California juga disahkan mengeluarkan karbon dioksida secara minimum.
Related image

3. Memastikan semua adalah betul (Doing What Is Right)

"Follows the laws of nature and you will never go wrong". Shaklee memastikan semua yang dibuat adalah betul. Apa yang membanggakan adalah sudah ramai atlet-atlet yang menggunakan produk Shaklee. Terbaru adalah atlet dari Malaysia, iaitu Julian Yee. Untuk info yang lanjut boleh rujuk sini athlete.shaklee.com


Image result for julian yee

4. Utamakan Dunia atau Kehidupan Yang Lebih Baik (A Better World)

Shaklee sangat mengutamakan kehiduan yang lebih baik. Oleh sebab itu, Shaklee menyarankan 3 langkah bijak untuk menjaga kesihatan :
  1. Makan secara sihat - Pastikan makanan yang diambil adalah sihat dan cukup vitamin.
  2. Makan supplemen secara bijak - sesuai dengan kepperluan tubuh
  3. Bersenam - Kekalkan berat badan yang ideal dengan mengamalkan gaya hidup sihat seperti banyakkan berjalan.


Semua sebab di atas menyebabkan Eyda jatuh cinta yang amat dengan Shaklee. Untuk yang nak membeli produk Shaklee nahupun berminat untuk menjana pendapatan dengan Shaklee boleh hubungi Eyda di http://www.wasap.my/60148498085


1 comment:

Terima kasih atas komen yang membina ye.