Wednesday 25 April 2018

4 SEBAB KENAPA KITA PERLUKAN SUPPLEMEN

Hai, assalamualaikum
Sekarang hangat dikatakan kiita tak perlu supplemen sebab supplemen akan membahayakan kesihatan kita untuk jangka masa panjang. Tapi betul ke kita memang tak perlukan supplemen ?

Jom tengok ni. Eyda rasa bertanggung jawab nak berkongsi kenapa badan kita perlukan supplemen. Ada 4 sebab utama kenapa kita perlukan supplemen dalam amalan seharian.

1. NUTRIEN DALAM MAKANAN SEHARIAN TIDAK MENCUKUPI

Kebanyakan makanan yang kita ambil dah kurang nutrien. Contohnya, nutrien dalam sebiji epal yg ditanam pada tahun 60-an dan epal yang ditanam zaman sekarang dah brkurang sebanyak 60%. Sama juga dengan sayur- sayuran dan buah-buahan yang lain.
Cara masak juga mempengaruhi nutrien atau zat dalam makanan.

2. MENGURANGKAN RISIKO PENYAKIT ZAMAN MODEN

Statistik menunjukkan 3 penyakit utama di Malaysia adalah melibatkan penyakit jantung, kanser dan diabetis.
Fakta menunjukkan rakyat Malaysia akan mendapat serangan jantung semasa berumur 58.5 tahun. Manakala 78% yang mendapat serangan jantung adalah lelaki.
Fakta juga menunjukkan punca ketiga kematian rakyat Malaysia adalah disebabkan kanser. Sebanyak 100 ribu kes kanser dilaporkan antara tahun 2007 ke 2011.

3. ALAM SEKITAR YANG TERCEMAR

Udara dan air sudah tercemar dan tidak sebersih dahulu menyebabkan kita lebih mudah untuk mendapat radikal bebas seterusnya menjejaskan kesihatan. Faktor radikal bebas juga menyebabkan kita lebih mudah diserang penyakit. Contoh air tercemar adalah tersebarnya virus kencing tikus. Manakala pencemaran udara pula tersebar melalui asap kenderaan serta bertambahnya pembangunan. Jika anda perasan, di Cameron Highland sekarang sudah tidak sejuk seperti dahulu kerana bertambahnya bangunan-bangunan tinggi yang sedikit sebanyak menjejaskan ekosistem alam.

4. MENYOKONG PENGURUSAN STRESS

Kajian menunjukkan pemakanan akan memprngaruhi emosi. Contohnya, kita cenderung untuk marah-marah apabila mengambil makanan yang terlalu manis.

CARA NAK PILIH SYARIKAT SUPPLEMEN :

🎉 mementingkan safety dan keberkesanan produk
🎉 Sebuah syarikat supplemen yang bertahan lama
🎉 menitik beratkan pelanggan dan alam sekitar
🎉 melakukan RnD yang hebat.


Kat bawah ni Eyda sertakan kajian yang dibuat tentang risiko penyakit dikalangan pengguna suppkemen atau vitamin jenama Shaklee berbanding pengguna vitamin jenama lain dan orang yang tidak mengambil sebarang supplemen atau vitamin.
Image may contain: text



Kajian ini adalah tidak dibuat oleh pihak Shaklee sendiri, tetapi oleh pihak ketiga yang tiada kena mengena dengan syarikat Shaklee. Menurut kajian ini, pengguna yang mengambil vitamin Shaklee lebih rendah risiko untuk penyakit vaskular dan kencing manis.

Sayangi diri dan keluarga kita, jom pilih supplemen yang terbaik dari sumber terbaik untuk keluarga tersayang. Pastikan kita mengambil supplemen secara bijak agar tidak akan mempengaruhi kesihatan jangka panjang.

1 comment:

Terima kasih atas komen yang membina ye.