Thursday 5 April 2018

CARA ELAKKAN SELALU DEMAM, SELESEMA DAN BATUK

Hai, assalamualaikum.

Cuaca sekarang tak menentu. Kadang panas terik, mendung, kadang hujan sepoi-sepoi bahasa, kadang hujan lebat, kadang guruh dan kilat sambar menyambar pun ada.

Bila dah cuaca tak menentu ni maka yang badan tak berapa nak kuat atau lebih sesuai lagi kita kata daya imunisasi badan mesti kerap demam atau selsema dan batuk.

Sebenarnya ada banyak cara nak tingkatkan imunisasi badan ni. Tapi eyda nak share yang umum je iaitu :

1. Kurangkan makanan berminyak sebab yang ni buat kita batuk dan bertambah batuk.

2. Banyakkan minum air masak. Minum air secukupnya. Paking senang minum 2 botol air mineral yang besar (1.5 l) setiap hari. Air masak taw, bukan ais k. Kalau eyda memang akan pastikan tak kurang sebsebo besar tu setiap hari. Tapi kalau rasa macam nak demam memang makin bayak la air masak yang diminum.

3. Melalui pengambilan makanan yang sihat seperti buah-buahan dan sayur-sayuran. Setiap hari pastikan dalam makanan tu ada buah-buahan dan sayuran.

Yang jadi masalahnya macamana nak pastikan kita sentiasa ambil buah-buahan setiap hari ? Asyik rushing je nak gi kerja nak buat kerja pastu dengan nak jimatnya lagi kan.. Haa sebab tu la eyda amalkan Sustained Release Vita-C dari Shaklee ni taw


Kenapa eyda pilih Vitamin C Shaklee bukan jenama lain ? Sebab ia ada Sustained release atau pelepasan secara berperingkat. Sumber Vitamin C Semulajadi yang dilepaskan Jam demi Jam


Kenapa Vitamin C Shaklee ni jenis SUSTAINED RELEASED??

SEBAB..
Kalau ambil vita c 1000 mg tanpa sistem SUSTAINED RELEASED, Sia-sia sahaja.1000mg vitamin c dilepaskan serentak. Jika badan tak sempat serap pada masa tu semua keluar melalui air kencing. Berkhasiat vitamin c la air kencing dia. . Membazirkan???

Tubuh kita ni pulak sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian. Vita C dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan. 

Vita-C 500mg yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh. Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badn.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. .
Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



Best kan ?
Korang boleh dapatkan Vit C istimewa ni kat sini http://www.wasap.my/60148498085

2 comments:

  1. Kat rumah ni, makanan berminyak #1..alahai..kena tukar ni

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen yang membina ye.